Links

LINKS vormen eveneens een zeer belangrijke factor om uw site bovenaan in Google te krijgen.

De combinatie van het aantal links en de waarde van de links, zorgen mee voor uw score in de zoekmachines.

Elke link die je kan krijgen en die verwijst naar uw website, is meegenomen.

Maar de WAARDE van die links speelt een doorslaggevende factor.

Zo verliest een INKOMENDE link (dus een link naar uw website) meteen heel wat waarde, als er een UITGAANDE link naar diezelfde afzender tegenover staat.

Maar opnieuw: beter een 'halve' link dan geen link.

Hoe kan je verder op een eenvoudige wijze naar de WAARDE kijken (simplistisch uitgelegd).

We nemen als voorbeeld opnieuw SEDONA (dameskleding Antwerpen).

  • als sedona-antwerp.be een link krijgt van de lokale bakker, is dit mooi meegenomen
  • als sedona-antwerp.be een link krijgt van de lokale bakker mét de vermelding dameskleding Antwerpen, is dit net iets interessanter
  • als sedona-antwerp.be een link krijgt van een fotograaf die veel modeshows op de website heeft staan, is dit weer een stapje waardevoller.
  • als sedona-antwerp.be een link krijgt van een één van hun kledingleveranciers, is dit natuurlijk nog een stapje waardevoller.
  • als sedona-antwerp.be een link krijgt van een pagina of website die specifiek over dameskleding Antwerpen gaat, is dit absoluut nog waardevoller.
  • als sedona-antwerp.be de enige is die een link krijgt van een pagina of website die specifiek over dameskleding Antwerpen gaat, worden ze door de zoekmachine robots aanzien als dé EXPERT op het vlak van dameskleding Antwerpen. De link is dus zeer waardevol. Een voorbeeld hiervan is bv hun Shadow URL http://www.dameskleding-antwerpen.be/
  • Verder krijgt elke site op pagina ook nog een Google ranking mee. De waarde van de pagina die de link stuurt, is ook een extra waardemeter.